• TEMAT MIESIĄCA

    Jak często i dlaczego warto robić badania profilaktyczne

    1-2/styczeń-luty 2022

    Z nadejściem nowego roku weź pod lupę swoje zdrowie. Nawet jeżeli nic ci nie dolega, zbadaj się, by potwierdzić, że wszystko jest w porządku lub w razie potrzeby wprowadzić zmiany, które zapobiegną rozwojowi choroby.

     

    Czujesz się zupełnie dobrze? To świetnie! W kwestiach zdrowia warto jednak zachować czujność. Drobne dolegliwości łatwo przeoczyć lub zlekceważyć, a one... lubią po cichu przerodzić się w prawdziwy problem. Lepiej więc regularnie sprawdzać, czy w naszym organizmie nie dzieje się nic złego. Najprostsze, a bardzo ważne badania możemy wykonać samodzielnie

    (czytaj więcej w najnowszym wydaniu)

    CMS
  • DBAM O ZDROWIE

    Łupież? Miej go z głowy!

    1-2/styczeń-luty 2022

    Jest najczęstszą chorobą skóry głowy. Czy jednak wiemy  o nim wystarczająco dużo, by się go skutecznie pozbyć?

     

    Białe płatki naskórka na włosach i przedramionach dla wielu ludzi stanowią problem, który w dodatku regularnie nawraca. Z badań wiadomo, że powstawaniu łupieżu sprzyjają: zaburzenia ze strony układu immunologicznego (np. łuszczyca) czy hormonalnego (gł. choroby tarczycy), atopowe zapalenie skóry, depresja, niektóre choroby neurologiczne (np. choroba Parkinsona). Najbardziej powszechnymi winowajcami są jednak: przesuszenie skóry, czynniki wywołujące nadmierną produkcję łoju, stres i ogólne osłabienie organizmu

    (czytaj więcej w najnowszym wydaniu)

    CMS
  • DBAM O URODĘ

    Zimowe S.0.S. dla cery

    1-2/styczeń-luty 2022

    Trudne warunki pogodowe nie zaszkodzą twojej skórze, jeśli ją odpowiednio do nich przygotujesz. Podpowiadamy, co warto mieć na uwadze.

     

    Niezależnie od pogody, warto spędzać aktywnie czas na wolnym powietrzu – dobrze dotleniony organizm (w tym także skóra) lepiej się regeneruje. Na aurę nie masz wpływu – decyduje pora roku. Ty musisz tylko zapewnić ciału odpowiednią ochronę ubraniem, a cerze – dostosowaną do warunków pielęgnację

    (czytaj więcej w najnowszym wydaniu)

    CMS
  • ŻYJĘ ZDROWO

    Dlaczego nie mogę schudnąć

    1-2/styczeń-luty 2022

    Jeżeli zadajesz sobie to pytanie, wiedz, że nie jesteś odosobniona. Większość osób, którym udaje się pozbyć zbędnych kilogramów ma za sobą kilka wcześniejszych porażek. Jak przełamać złą passę?

     

    Najlepszą radą dla wszystkich chcących schudnąć, jest: uzbrój się w cierpliwość. Może to niezbyt zachęcające, ale prawdziwe. Podobnie jak fakt, że skuteczne odchudzanie – takie, po którym waga szybko nie wróci do stanu poprzedniego – nie jest proste. Trzeba bowiem zmobilizować się do aktywności fizycznej, pokonać nawyki żywieniowe, często utrwalane latami. Zrezygnować  z niektórych ulubionych dań, a jednocześnie zrobić to w sposób zrównoważony, bo głodowa dieta i forsowne treningi to najkrótsza droga do efektu jo-jo

    (czytaj więcej w najnowszym wydaniu)

    CMS
  • JEM ZDROWO

    Klucz do dobrego nastroju

    1-2/styczeń-luty 2022

    Czasami próbujemy poprawić sobie humor ulubionym ciastkiem, batonikiem, kieliszkiem wina. Jednak cukier i alkohol to pocieszyciele na krótką chwilę. Są za to inne produkty, które realnie pomagają zachować optymizm. Uzupełnijmy o nie codzienną dietę, a wyeliminujmy te, które sprzyjają depresji.

     

    Nawet jeśli niektórzy z nas nadużywają tego terminu i każde zdenerwowanie nazywają depresją, to i tak choroba ta stanowi poważny problem. Przybywa osób, które naprawdę cierpią z powodu obniżenia nastroju trwającego tygodniami, miesiącami, latami… Brakuje im chęci do życia, siły, by podnieść się z łóżka, męczy ich bezsenność, ataki złości, miewają lęki. Gdy ktoś ma takie objawy, powinien korzystać z pomocy specjalisty, przyjmować leki i uczestniczyć w psychoterapii

    (czytaj więcej w najnowszym wydaniu)

    CMS
  • JESTEM EKO

    6 sposobów na sen

    1-2/styczeń-luty 2022

    Coraz częściej mamy świadomość, że wyposażenie sypialni ma wpływ na jakość naszego snu. Dobre łóżko i materac to podstawa, ale warto też zadbać o dostosowane do fizjologii snu światło i właściwą temperaturę, a także ograniczyć hałasy.

     

    Sen to jeden z elementów niezbędnych człowiekowi do życia. Gdy śpimy, organizm wypoczywa i właściwie się regeneruje. Z naszych tkanek usuwane są toksyczne  substancje, odnawiają się komórki mózgowe, odpoczywa skóra. Człowiek wyspany wygląda młodziej, ładniej, jest po prostu zdrowszy.  Eksperci uważają, że dorosła osoba potrzebuje ok. 7 godzin takiego wypoczynku

    (czytaj więcej w najnowszym wydaniu)

    CMS